Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, August 1, 2013

create random map aok 2

by Nur Cilacap  |  at  5:38 PM

/* file rms ini ditulis untuk permainan age of empires ii expansion oleh muhammad nur khayat */
/* apabila masih ditemukan error kode, kritik dan saran layangkan surel nurcilacap@gmail.com  */

/* !1a map camdes all units and buildings in the dark age beta version */
/* 1 Agustus 2013 */

#include_drs random_map.def 54000

<PLAYER_SETUP>
  random_placement


<LAND_GENERATION>

base_terrain    GRASS3

create_player_lands
{
  terrain_type                DIRT3
  land_percent                25
  zone                    1
  base_size                8
}

<TERRAIN_GENERATION>

create_terrain WATER
{
  base_terrain GRASS3
  number_of_clumps 6
  land_percent 10
  height_limits 0 0
  set_flat_terrain_only
  set_avoid_player_start_areas
  set_scale_by_groups       
  spacing_to_other_terrain_types 1

}

create_terrain                MED_WATER
{
  base_terrain                WATER
  number_of_clumps            12
  land_percent                1
  clumping_factor            6
}

create_terrain                LEAVES
{
  base_terrain                DIRT3
  number_of_clumps            12
  land_percent                1
  clumping_factor            6
}

create_terrain                SHALLOW
{
  base_terrain                GRASS3
  number_of_clumps            15
  land_percent                3
}

create_terrain                DIRT
{
  base_terrain                DIRT3
  number_of_clumps            35
  land_percent                4
  clumping_factor            3
}

create_terrain                FOREST
{
  base_terrain                DIRT3
  number_of_clumps            20
  land_percent                2
  set_avoid_player_start_areas
  set_scale_by_groups       

}

create_terrain                DIRT2
{
  base_terrain                GRASS3
  number_of_clumps            35
  land_percent                3
}

create_terrain                PINE_FOREST
{
  base_terrain                GRASS3
  number_of_clumps            40
  land_percent                2
  set_avoid_player_start_areas
  set_scale_by_groups       

}

create_terrain                JUNGLE
{
  base_terrain                GRASS3
  number_of_clumps            20
  land_percent                2
  set_avoid_player_start_areas
  set_scale_by_groups       

}

create_terrain                BAMBOO
{
  base_terrain                GRASS3
  number_of_clumps            5
  land_percent                1
  set_avoid_player_start_areas
  set_scale_by_groups       

}

<OBJECTS_GENERATION>

create_object VILLAGER
{
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players       6
  max_distance_to_players       6
 }

create_object MILITIA
{
  number_of_objects            2
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players       5
  max_distance_to_players       5
}

create_object FISHING_SHIP
{
   set_place_for_every_player
   min_distance_to_players       0
   max_distance_to_players       25
}

create_object PALADIN
{
   set_place_for_every_player
   min_distance_to_players       4
   max_distance_to_players       4
}

create_object DOCK
{
   set_place_for_every_player
   min_distance_to_players       0
   max_distance_to_players       25
}

create_object OUTPOST
{
   set_place_for_every_player
   min_distance_to_players       10
   max_distance_to_players       22
}

create_object BARRACKS
{
   set_place_for_every_player
   min_distance_to_players       10
   max_distance_to_players       14
   min_spacing_to_every_building    4
}

create_object MILL
{
   set_place_for_every_player
   min_distance_to_players       8
   max_distance_to_players       12
   min_spacing_to_every_building    4
}

create_object HOUSE
{
  number_of_objects            2
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players       6
  max_distance_to_players       6
}

create_object LUMBER_CAMP
{
   set_place_for_every_player
   min_distance_to_players       13
   max_distance_to_players       22

}

create_object MINING_CAMP
{
   set_place_for_every_player
   min_distance_to_players       11
   max_distance_to_players       13

}

create_object MOUNTAIN_1
{
   number_of_objects 1
   set_scaling_to_map_size
   terrain_to_place_on GRASS3
   set_gaia_object_only
   min_distance_group_placement 2
   set_gaia_object_only
}

create_object MOUNTAIN_2
{
   number_of_objects 1
   set_scaling_to_map_size
   terrain_to_place_on DIRT3
   set_gaia_object_only
   min_distance_group_placement 2
   set_gaia_object_only
}

create_object MOUNTAIN_3
{
   number_of_objects 1
   set_scaling_to_map_size
   terrain_to_place_on DIRT3
   set_gaia_object_only
   min_distance_group_placement 2
   set_gaia_object_only
}

create_object RUINS
{
   number_of_objects 4
   set_scaling_to_map_size
   terrain_to_place_on DIRT1
   set_gaia_object_only
   min_distance_group_placement 4
   set_gaia_object_only
}

create_object RELIC
{
   number_of_objects            5
   min_distance_to_players     25
   temp_min_distance_group_placement 20
}

/* SPECIAL STUFF FOR REGICIDE */
/* FORTRESS AND MIGRATION NEED TO BE UPDATED */

if REGICIDE
create_object VILLAGER
{
  number_of_objects             7
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players       6
  max_distance_to_players       6
}

create_object KING
{
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players       6
  max_distance_to_players       6
}

create_object CASTLE
{
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players    10
  max_distance_to_players    10
}

endif


create_object TOWN_CENTER
{
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players            0
  max_distance_to_players            0
}


create_object OAKTREE
{
  number_of_objects            4
  min_distance_to_players        3
  max_distance_to_players        9
  set_place_for_every_player
  set_gaia_object_only
}

create_object DEER
{
  number_of_groups            4
  number_of_objects            5
  min_distance_group_placement        10
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players        15
  max_distance_to_players        18
  set_gaia_object_only
  min_distance_group_placement        3
}

create_object SHEEP
{
  number_of_groups            1
  number_of_objects            4
  min_distance_to_players        7
  max_distance_to_players        9
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_group_placement        4
}

create_object SHEEP
{
  number_of_groups            2
  number_of_objects            2
  min_distance_to_players        17
  max_distance_to_players        22
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_group_placement        4
}

create_object TURKEY
{
  number_of_groups            1
  number_of_objects            2
  min_distance_to_players        7
  max_distance_to_players        9
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_group_placement        4
}

create_object TURKEY
{
  number_of_groups            2
  number_of_objects            2
  min_distance_to_players        17
  max_distance_to_players        22
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_group_placement        4
}

create_object FORAGE
{
  number_of_objects            5
  number_of_groups            1
  min_distance_to_players        8
  max_distance_to_players        10
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  set_tight_grouping
  min_distance_group_placement        4
}

create_object FLOWER_BED
{
 set_place_for_every_player
 set_gaia_object_only
 number_of_groups 2
 number_of_objects 3
 set_loose_grouping
 group_placement_radius 4
 min_distance_to_players 9
 max_distance_to_players 16
}

create_object FLOWERS_3
{
 set_scale_to_map_size
 terrain_to_place_on GRASS3
 set_gaia_object_only
 number_of_groups 50
 number_of_objects 3
 set_loose_grouping
 group_placement_radius 2
 min_distance_to_players 14
 max_distance_to_players 100
}

create_object FLOWERS_4
{
 set_scale_to_map_size
 terrain_to_place_on GRASS3
 set_gaia_object_only
 number_of_groups 50
 number_of_objects 3
 set_loose_grouping
 group_placement_radius 2
 min_distance_to_players 14
 max_distance_to_players 100
}

/* NEAR GOLD */

create_object GOLD
{
  number_of_objects          7
  group_placement_radius     3
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players    12
  max_distance_to_players    19
  min_distance_group_placement  4
  max_distance_to_other_zones  7
}

/* MEDIUM GOLD */

create_object GOLD
{
  number_of_objects          4
  group_placement_radius     3
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players    17
  max_distance_to_players    27
  min_distance_group_placement  4
  max_distance_to_other_zones  7
}

/* FAR GOLD */

create_object GOLD
{
  number_of_groups        2
  number_of_objects          4
  group_placement_radius     3
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players    25
  max_distance_to_players    35
  min_distance_group_placement  4
  max_distance_to_other_zones  7
}

/* NEAR STONE */

create_object STONE
{
  number_of_objects          5
  group_placement_radius     2 
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players    13
  max_distance_to_players    22
  min_distance_group_placement  4
  max_distance_to_other_zones  7
}

/* FAR STONE */

create_object STONE
{
  number_of_groups        2
  number_of_objects          4
  group_placement_radius     2 
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_to_players    18
  max_distance_to_players    28
  min_distance_group_placement  4
  max_distance_to_other_zones  7
}
/* *****RESOURCES BY MAP***** */

if LARGE_MAP
create_object FORAGE
{
  number_of_groups           1   
  number_of_objects          5
  group_placement_radius     3
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  max_distance_to_players       120
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if HUGE_MAP
create_object FORAGE
{
  number_of_groups           2   
  number_of_objects          5
  group_placement_radius     3
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  max_distance_to_players       120
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if GIGANTIC_MAP
create_object FORAGE
{
  number_of_groups           3   
  number_of_objects          5
  group_placement_radius     3
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  max_distance_to_players       120
  min_distance_group_placement  4
}
endif

/* EXTRA GOLD */

if TINY_MAP
create_object GOLD
{
  number_of_groups           2   
  number_of_objects          3
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if SMALL_MAP
create_object GOLD
{
  number_of_groups           2   
  number_of_objects          3
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if MEDIUM_MAP
create_object GOLD
{
  number_of_groups           3   
  number_of_objects          3
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if LARGE_MAP
create_object GOLD
{
  number_of_groups           3   
  number_of_objects          3
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if HUGE_MAP
create_object GOLD
{
  number_of_groups           4   
  number_of_objects          4
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if GIGANTIC_MAP
create_object GOLD
{
  number_of_groups           5   
  number_of_objects          4
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

/* EXTRA STONE */

if TINY_MAP
create_object STONE
{
  number_of_groups           1   
  number_of_objects          4
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if SMALL_MAP
create_object STONE
{
  number_of_groups           1   
  number_of_objects          4
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if MEDIUM_MAP
create_object STONE
{
  number_of_groups           2   
  number_of_objects          4
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if LARGE_MAP
create_object STONE
{
  number_of_groups           3   
  number_of_objects          4
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if HUGE_MAP
create_object STONE
{
  number_of_groups           4   
  number_of_objects          4
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

if GIGANTIC_MAP
create_object STONE
{
  number_of_groups           5   
  number_of_objects          4
  group_variance             1
  group_placement_radius     2
  set_tight_grouping
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players       40
  min_distance_group_placement  4
}
endif

create_object MACAW
{
   number_of_objects         7
   set_scaling_to_map_size
}


create_object OAKTREE
{
  number_of_groups            14
  number_of_objects            4
  set_loose_grouping
  min_distance_group_placement        2
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players        12
  terrain_to_place_on            GRASS3
  set_scaling_to_map_size
}

create_object OAKTREE
{
  number_of_groups            90
  number_of_objects            2
  set_loose_grouping
  min_distance_group_placement        1
  set_gaia_object_only
  min_distance_to_players        9
  terrain_to_place_on            GRASS3
  set_scaling_to_map_size
}

/* FISH */

create_object SHORE_FISH
{
number_of_objects 35
set_scaling_to_map_size
terrain_to_place_on WATER
min_distance_group_placement 2
set_gaia_object_only
}

create_object SALMON
{
number_of_objects 15
set_scaling_to_map_size
min_distance_group_placement 2
set_gaia_object_only
}

create_object SNAPPER
{
number_of_objects 10
set_scaling_to_map_size
min_distance_group_placement 2
set_gaia_object_only
}

create_object TUNA
{
number_of_objects 15
set_scaling_to_map_size
min_distance_group_placement 2
set_gaia_object_only
}

create_object MARLIN
{
number_of_objects 10
set_scaling_to_map_size
min_distance_group_placement 2
set_gaia_object_only
}

create_object MARLIN2
{
number_of_objects 10
set_scaling_to_map_size
min_distance_group_placement 2
set_gaia_object_only
}

/* BIRDS */

create_object HAWK
{
number_of_objects 12
set_scaling_to_map_size
set_gaia_object_only
}

/* EXTRAS TO ADD VARIETY & DEPTH */

create_object SEA_ROCKS_1
{
number_of_objects 2
terrain_to_place_on WATER
set_scaling_to_map_size
set_gaia_object_only
min_distance_group_placement 4
}

create_object SEA_ROCKS_2
{
number_of_objects 2
set_scaling_to_map_size
terrain_to_place_on MED_WATER
set_gaia_object_only
min_distance_group_placement 4
}

create_object SHORE_FISH
{
  number_of_objects          21
  set_gaia_object_only
  min_distance_group_placement 2
  set_scaling_to_map_size
}

create_object SALMON
{
  number_of_objects          12
  set_gaia_object_only
  min_distance_group_placement 1
  set_scaling_to_map_size
}


create_object JAVELINA
{
 terrain_to_place_on GRASS3
 set_scale_to_map_size
 set_gaia_object_only
 number_of_groups 12
 number_of_objects 2
 set_loose_grouping
 group_placement_radius 2
 min_distance_to_players 10
 max_distance_to_players 100
}

create_object WILD_BOAR
{
 terrain_to_place_on DIRT3
 set_scale_to_map_size
 set_gaia_object_only
 number_of_groups 12
 number_of_objects 2
 set_loose_grouping
 group_placement_radius 2
 min_distance_to_players 10
 max_distance_to_players 100
}

create_object WOLF
{
  number_of_objects          4
  set_gaia_object_only
  set_place_for_every_player
  min_distance_group_placement 10
  min_distance_to_players    30
  max_distance_to_players    40
}

create_object JAGUAR
{
  number_of_groups          3
  set_loose_grouping
  start_random
  percent_chance 75
    number_of_objects 1
  percent_chance 25
    number_of_objects 2
  end_random
  set_scaling_to_map_size
  set_gaia_object_only
  min_distance_group_placement 10
  min_distance_to_players    40
  max_distance_to_players    120
}

create_object PLANT
{
 set_scale_to_map_size
 set_gaia_object_only
 terrain_to_place_on GRASS3
 number_of_groups 250
 number_of_objects 2
 set_loose_grouping
 group_placement_radius 1
 min_distance_to_players 0
 max_distance_to_players 200
}

create_object PLANT
{
 set_scale_to_map_size
 set_gaia_object_only
 terrain_to_place_on LEAVES
 number_of_groups 80
 number_of_objects 2
 set_loose_grouping
 group_placement_radius 1
 min_distance_to_players 0
 max_distance_to_players 200
}


<ELEVATION_GENERATION>

create_elevation 6
{
 base_terrain DIRT3
 number_of_clumps 30
 number_of_tiles 3500
 set_scale_by_groups
 set_scale_by_size
}

create_elevation 5
{
 base_terrain LEAVES
 number_of_clumps 30
 number_of_tiles 2500
 set_scale_by_groups
 set_scale_by_size
}

<CLIFF_GENERATION>

min_number_of_cliffs 4
max_number_of_cliffs 16
min_length_of_cliff 2
max_length_of_cliff 8
cliff_curliness 8

B

0 komentar teman:

Proudly Powered by Blogger.